איך תטפחו את הכלב שלכם?

כך תטפחו את הכלב שלכם

חשבו לרגע על שגרת הטיפוח שלכם וכמה זמן אתם משקיעים ביום או בשבוע בטיפוח עצמי: מהברשת השיער ועד אמבטיות מפנקות. אומנם מעטים הכלבים שאוהבים אמבטיות, אבל יש חשיבות רבה לניקיון וטיפוח הכלב על בסיס קבוע. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על רחצת הכלב, תספורות ומוצרי טיפוח לחיות מחמד.

לרחוץ באהבה

תדירות רחצת הכלב משתנה מכלב לכלב כאשר יש גזעים אשר זקוקים לרחצה תכופה יותר מאחרים לפי סוג הפרווה שלהם. בכל מקרה, הרחצה נדרשת גם במקרים שהכלב מדיף ריח רע כי הוא התפלש בבוץ או צבר לכלוך והניקיון מסייע בניקוי העור וגם בשיפור המראה והברק של הפרווה. במקרה של רחצת הכלב, חשוב להכין את האמבטיה או המקלח לקראת הרחצה וכן לרכוש ציוד מתאים מחנות אביזרים לחיות מחמד כמו תכשיר שמפו המותאם לעור הכלבים, כיוון ששמפו של בני אדם לא מתאים לכלבים שהינם בעלי עור רגיש וחומציות העור שלהם שונה מהעור של בני אדם.

אם הכלב סובל מבעיות ספציפיות בעור חשוב להתאים לו את המוצרים השונים או להתבסס על תוכנית שהוטרינר המליץ עליה מבעוד ויש גם שמפו שכבר כולל קוטל פרעושים וקרציות. בכל מקרה החליטו אם לרחוץ את הכלב באמבטיה או במקלחת או ישירות במספרה לפני ביצוע התספורת.

תספורת שעושה הבדל

תודו שאתם מתרגשים אחרי כל תספורת של הכלב! אין כמו לראות אותו מגולח או מסופר, נקי וחינני. בכל הנוגע של טיפוח כלבים ותספורת חשוב להפקיד את המלאכה בידי ספרים המתמחים בתספורות לחיות מחמד – כלבים וחתולים ויודעים כיצד להפוך את התספורת לחוויה נעימה עבור הכלב ובעליו. ספר שמגיע עד הבית וכך חוסך הרבה זמן וגם התספורת מתבצעת באווירה נעימה באזור הנוחות המוכר לכלב. חשוב לבחור ספר עם המלצות המכיר את הגזעים השונים, סוגי פרווה וכיצד לטפל בדרך מקצועית בדילול פרווה ובתופעות שונות שקשורות לשיער של חיית המחמד בטכניקה היעילה ביותר ומשתמש גם בחומרי טיפוח איכותיים.

הספר יוכל גם ללמד אתכם כיצד להבריש את הפרווה של חיית המחמד ובאיזו מברשת כדי לשמור עליה נעימה ונקייה לאורך זמן נטול קשרים ותסבוכות. אפשר לבדוק מתי כדאי להשתמש במברשת ומתי במסרק ובאילו סוגים של מברשות או מסרקים כאשר יש גם מסרקים ייחודיים להסרת פרעושים.

חיוך שווה מיליון דולר

השיניים של הכלב והחתול עשויות להיפגע עם השנים ולכן, חשוב להקפיד על שגרת צחצוח השיניים ואפשר לחזק את השיניים גם באמצעות מוצרי מזון ייעודיים לחיזוק שיני הכלבים. יש להתאמן על הטכניקה הנכונה לצחצוח השיניים ולהשתמש במברשת הנכונה ובמשלחת שיניים המתאימה לחיית המחמד מבלי להכאיב לה. קיים גם ספריי לניקוי הפה להשלמת היגיינת הפה של הכלב.

על מנת לשמור על הבריאות של ציפורני הכלב יש להשתמש בקוצץ ציפורניים מיוחד בגודל שנקבע בהתאם לגודל הכלב (יש מגוון גדלים של קוצצים) וללמוד כמובן איך לקצוץ ועד איזה אורך ומתי להשתמש בפינצטה. אפשר להתייעץ עם הוטרינר או הספר המטפל בכלב והיות ויש וריד שעובר בציפורני הכלב וחשוב מאוד להימנע מפגיעה בוריד זה מומלץ אף לבקש מהספר שיבצע את מלאכת קיצוץ הציפורן.

אל תוותרו על טיפוח הכלב מבחירת ספר שיוכל לדאוג לתספורת תקופתית ועד דאגה לפרווה ולניקיון הכלב כולל צחצוח השיניים, קציצת ציפורניים, שימוש במברשת ומסרק ועוד אביזרי ותכשירי טיפוח שניתן למצוא ברשת של מוצרים לחיות מחמד. אל תתפשרו על איכות כדי לתת לחיית המחמד שלכם את הטוב ביותר.

כתיבת תגובה