כמה חשוב לספר את הכלב גם בתקופה זו

לספר את הכלב זו לא פריבילגיה

כבר חודשים רבים שאנו מסתובבות עם שיער מגולגל ולעתים מדובלל, שיער ארוך מהרגיל ואולי אף דהוי במקצת. חודשים שבהם לא ניתן לנו להגיע למספרה ולהחזיר עטרה ליושנה. גם הכלבים שלנו "נהנים" מהמצב הזה. לספר את הכלב היא פעולה שנשכחה אצל חלקנו. חיכינו עד יעבור זעם.

חנויות מזון לכלבים נשארו פתוחות כחלק מעסק חיוני. מתוך הבנה שצריך להאכיל את חיות המחמד שלנו ואי אפשר להתפשר על כך. אך, מספרות לכלבים נשארו סגורות. התפיסה היא שמדובר על מצב שאינו חובה כלל. הכלבים יחכו ואין צורך לספר או לעשות להם טיפולים שונים. זה נתפס כתחום הטיפוח. וטיפוח הוא לא חיוני.

לא כך הדבר.  

בניגוד אלינו, הכלבים אינם יכולים לטפח את עצמו לטפל בעצמם והטיפוח שלהם אינו כולל צביעת שיערות או החלקת שיער. הטיפוח של הכלבים שלנו הוא חלק משגרת הבריאות שלהם. בדיוק כמו יציאה לטיול ושמירה על כושר ובדיוק כמו מציאת האוכל הטוב ביותר עבורם.

העניין הוא שחשוב לא לעשות זאת לבד אלא להיעזר בבעל מקצוע אשר מתמחה בטיפוח חיות מחמד. גזירה אחת שלא במקום בין אם מדובר על גזירת צפורנים או כזירת השיער יכולה לפגוע באיכות החיים של הכלבים ולעתים אף לגרום לו כאב או מתח. הטיפול אינו לשם טיפוח ונראות. הטיפול הוא לשם הבריאות שלהם.

לספר את הכלב גם בתקופה הזו

הבעיה מתחילה בכך שהכלבים זקוקים לטיפול, אך המספרות סגורות. לכן, חפשו ובדקו בסביבתכם אחר ספרים ומטפחי כלבים אשר יכולים לעבוד אחד על אחד בסביבה סטרילית ובסביבה אשר תגן גם עליהם וגם עליכם. אל תתפתו לקנות אמצעי טיפוח לכלבים, לקרוא טיפים והנחיות במנועי החיפוש השונים ולפעול באופן עצמאי כאיל ואתם מקצועיים ומבינים. התקשרו לספר ובקשו ממנו להגיע אליכם או הגיעו אליו באופן פרטני ומוגן.

ישנם כמובן דברים שניתן לעשות לבד וזה בסדר. אך, תנו לספר לומר לכם מה זה מה.

איך עוד לשמור על בריאות הכלב

מעבר לתספורת של כלביכם, תכננו את התקופה הזו כך שהפגיעה בהם תהיה מינימלית. הכלבים זקוקים לפעילות והרבה. כמובן תלוי סוג הכלב וגילו. אך, באופן כללי הם זקוקים לפעילות. ואם בעבר הייתם מוציאים אותם לטיול לפני שאתם יוצאים לעבודה או לאחר שחוזרים, כעת יש סכנה שכולכם תישארו בבית ולא תזוזו כי אן סיבה לצאת. דווקא הטיול לכלב יעזור גם לכם. ולא. לצאת אתו לעשות צרכים ולחזור הביתה לא נחשב בגדר טיול או פעילות. צאו לטייל. תנו לכלב להזיז את עצמותיו ושריריו. תוך כדי גם אתם תפעילו קצת את גופכם, תשנו אווירה ותקבלו קצת יותר הורמונים שיעזרו גם לכם לעבור את התקופה הכי טוב שאפשר בהינתן בנתונים ובמצב.
 

כתיבת תגובה