טיפול ראוי לכלב בחייו ובמותו

לחברו הטוב של האדם מגיע הטיפול הטוב ביותר. הבעיה מתחילה כשאנחנו חושבים שאנחנו יודעים הכי טוב, או לחילופין חושבים שטיפול שוטף בכלב הוא מטלה שאין לה סוף: החל מביקורים אצל הווטרינר, דרך טיולים ארוכים ותכופים ואפילו חלילה עד ההחלטה הקשה האם לבצע המתת חסד לכלבים. אבל האמת היא, שאם נקדיש את המשאבים הראויים לטיפול בכלב שלנו – החוויה הכללית תהיה מתגמלת ולחלוטין שווה את המאמץ.

 

טיפולים וטרינריים שוטפים

הקו הראשון של טיפול שוטף בכלב שלכם הוא ביקור שגרתי אצל הווטרינר. המטרה היא קודם כל לחדש חיסונים ולקבל זריקה נגד תולעת הפארק. אבל מעבר לכך, חשוב שהכלב ישמור על קשר רציף עם הווטרינר המטפל שלו, שילמד להכיר אותו ולזהות סימנים מקדימים לבעיות שאתם אולי פיספסתם. בנוסף, כמובן שחשוב לבקר אצל הווטרינר גם כדי לבדוק בעיות שצצות מפעם לפעם – ירידה בתיאבון, שלשולים, תולעים וכו'.

 

כלב מטופח הוא כלב שמח

גם אם הכלב שלכם איננו כלב תצוגה מפונפן, מגיע לו מעט טיפוח יומיומי או תקופתי.

  • הקפידו לקצץ את הציפורניים של הכלב כאשר הן מתארכות יותר מדי, כמובן בעזרת קוצץ ייעודי ואחרי הרגלה של הכלב למגע בכפות הרגליים שלו.
  • גזעים מסויימים של כלבים זקוקים לניקוי העיניים מדי פעם בשל ריר ודמעות שמצטברים ומתקשים בפינת העין. אפשר לעשות זאת בעצמכם בעדינות בעזרת צמר גפן לח.
  • צחצוח שיניים נחוץ אצל כלבים בעלי רגישות לדלקות ולהצטברות אבנית. במקרים קשים, מומלץ אפילו לפנות לווטרינר לטיפול להסרת האבנית מהשיניים.
  • מקלחת היא נושא רגיש. מרבית הכלבים זקוקים למקלחת פעם בחודש, אבל זה משתנה כמובן לפי סוג הכלב ורמת הפעילות והלכלוך שלו ביומיום. כדאי להרגיל הכלב מגיל צעיר כדי שהחוויה לא תהיה טראומטית עבור שניכם, ולהשתמש בשמפו ייעודי לכלבים.
  • כלבים זקוקים לתספורת בקיץ אם יש להם פרווה ארוכה וחמה, אם היא הגיעה למצב מלוכלך מדי, או סתם אם אתם אוהבים את המראה. כדאי להתייעץ עם הווטרינר לפני התספורת, כי לא לכל כלב יש פרווה שמתאימה לתספורת. וכמובן ספרו את הכלב רק אצל בעל מקצוע ולא בבית.

 

טיפול רפואי מיוחד

לכל כלב צרכים רפואיים משלו. בין אם מדובר בגור, כלב זקן, כלב חולה או כלבה הרה או מניקה. חלק מהטיפולים תוכלו לבצע בעצמכם בבית, או למנוע בזכות טיפול נכון ומעקב שוטף. התייעצו עם הווטרינר לגבי הטיפול הנכון וסימני אזהרה שמצריכים ביקור במרפאה. במקרים קיצוניים, ייתכן והווטרינר ימליץ על המתת חסד לכלבים. זהו מצב כואב וקשה, שמגיע כשהכלב זקן או חולה באופן כזה שהוא סובל מאוד ושאין תקווה לשפר את מצבו. פנו לווטרינר לשם המתת חסד לכלבים רק כאשר אתם בטוחים שזהו המוצא האחרון ושאיכות החיים של הכלב ירודה כל כך שיש צורך בפיתרון הקיצוני הזה.

לסיכום, טיפול בכלב אינו דבר פשוט, ולפעמים מצריך מאיתנו הרבה זמן וכסף. אבל ברגע שהחלטתם לגדל כלב, אין דרך חזרה, השקיעו את הדרוש, התייעצו עם גורם מקצועי ואל תשכחו לשחק עם הכלב- כי זה הטיפול הטוב ביותר.

 

כתיבת תגובה